Dieren spotten

9 april 2016 - Addo, Zuid-Afrika

Jaaa vandaag is het zover! We gaan op safari. We gaan 2 parken bezoeken: Kragga Kamma Game Park en Addo Elephant National Park.

We gaan eerst naar het Kragga Kamma Game Park. Hier leven de giraffen. Die zijn in het andere park niet. Daarom bezoeken we ook deze. We komen daar aan, met behulp van navigatie, en zien een hek waar je doorheen moet met de auto. Daarna komen we bij een heel klein hokje waar een jongen staat om ons geld in ontvangst te nemen. Samen met de kaart gaan we daarna op weg om dieren te spotten. We hebben er, zoals op de foto te zien is, heel veel gezien. Giraffen, neushoorns, zebra's. Toen we halverwege waren, tussen de bomen en struiken, kwamen we een grote schildpad tegen die ons er niet door wilde laten. Jaja hij bleef gewoon midden op de weg liggen en verroerde zich niet. En niemand van ons durfde hem op te pakken en aan de kant te zetten. Volgens mij vond de man die het uiteindelijk deed ons wel een beetje zielig dat we niet een schildpad durfden weg te zetten XD.

Het Addo Park was heel gaaf. Daar kon je ook de Big Five spotten. Uiteindelijk, zoals je ook op de foto ziet hebben we er 4 gezien. De olifant, de leeuw en de neushoorn en buffel in het andere park. De dieren kwamen zo dichtbij!! We hebben heel veel zebrapaden gezien, op de paden stonden heel veel zebra's, vandaar. Maar we konden de dieren echt gewoon aaien, als dat zou kunnen hoor. Is natuurlijk niet zo slim, behalve als je graag een echt wild dier wilt zien en een kapotte auto wilt hebben. Want ja het waren echt wilde dieren. En de olifanten waren groot! Natuurlijk wisten we dat al wel, maar als ze dan zo maast je auto staan, valt het nog wel extra op. Geen dier om ruzie mee te krijgen!

Ik kan nog zoveel meer vertellen, maar in dit geval zeggen de foto's toch veel meer. Dus bekijk lekker de foto's, en we raden het zeker aan om een keer te doen als je in Afrika bent!

1. Gerard en Alie Bonte:
    9 april 2016
    Zo nog maar een paar dagen in Afrika en nu al leuke dingen gedaan en gezien. Veel plezier verder en succes met de stage periode. Groeten van Gerard en Alie.
  2. Ingrid:
    10 april 2016
    Super leuk om jullie verhalen te lezen in deze blog. Wat een avontuur, geweldig joh. Mooi die foto's in het park. Geniet ervan samen en we blijven jullie verhalen volgen.
    Groetjes Gerard Ingrid Julian Matthijs en Sjoerd
  3. Patricia en Jeannette:
    10 april 2016
    Prachtig en erg leuk om jullie blog te lezen in Zuid Afrika. Spannend en adembenemend mooi de foto's. Blijven jullie zeker volgen en geniet van jullie foto's en gebeurtenissen. Geniet ervan meidenxxx Patricia en Jeannette
  4. Oma pater:
    10 april 2016
    hallo Rianne en Judith ik heb de foto,s net bekeken ze waren erg mooi ik ben vandaag naar
    velp geweest dus je bent niet geplet door de wilde dieren jullie genieten er wel van

HG van oma pater