Goodbye!! :-(

29 april 2016 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Totaal onverwachts kregen we vanochtend te horen dat we vandaag voor het laatst op de school zijn, omdat er maandag een nationale feestdag is en dus alle scholen dicht zijn. Ook fijn dat wij dat wisten. Nou moeten we even goed gaan nadenken hoe we dat gaan doen. Want we willen natuurlijk wel alle kinderen gedag zeggen!

Na even denken besluiten we dat we alle kinderen langslopen en we dan gewoon iets korter met ze gaan lezen. Pim komt ons vandaag helpen, dus kunnen we er nu ook 3 tegelijk doen in plaats van 2. Zo gezegd zo gedaan. Wij hebben geprobeerd alle kinderen gedag te zeggen. Jammer genoeg waren er ook 7 kinderen er niet, dus dat is wel balen.

In de eerste pauze krijgen we een speech van de man/leerkracht die alles in de gaten houd van vrijwilligers die komen. Hij bedankt ons voor wat we gedaan hebben, en zei nog wat andere aardige woorden. Ook hebben ze muffins en sap geregeld als een soort afscheid. Echt super aardig!

In de tweede pauze gaan we dan nog even lekker knuffelen met de kinderen. Jammer genoeg regende het en was het koud. Maar van al die knuffels krijg je het vanzelf weer warm. :-).

Het is wel gek om opeens afscheid te moeten nemen. Omdat we er helemaal niet op voorbereid waren, maar ook omdat we er maar zo kort geweest zijn! Voor ons gevoel zijn we er net en hebben bijna niks kunnen doen, en dan moeten we al weer weg. Het is ook echt balen dat, tot nu toe, niemand het van ons over gaat nemen. Het valt dus gewoon weer stil. We hopen maar dat de kinderen wel blijven doorgaan met lezen!

Gelukkig vertelt de directeur voordat we weggingen ook nog even dat knuffels geven aan de kinderen voor hun ook heel belangrijk is. Want dat het voor sommige kinderen misschien wel de enige knuffel is die ze krijgen in hun leven. Daarom weten we dat we toch wel een klein beetje voor de kinderen hebben kunnen betekenen. In de vorm van liefde en een knuffel.

De kinderen zitten in elk geval voor altijd in ons hart! <3

1. Gerard en Alie Bonte:
    30 april 2016
    We nemen aan dat jullie een hele ervaring rijker zijn, en wensen jullie volgende week een goede en snellere terug reis. Groetjes Gerard en Alie Bonte.
  2. Patricia en Jeannette:
    3 mei 2016
    Moeilijk om afscheid te nemen van de leerlingen als je weken intensief met ze werk en knuffels en liefde geef wat sommige totaal niet kennen liefde en aandacht.
    Wens jullie samen met Patricia hele veilige goede terugreis en pas goed op elkaar. Liefs Patricia en Jeannettexxx
  3. Oma pater:
    3 mei 2016
    hoi Rianne en Judith, Jullie maken hele leuke verslagen. Daar geniet ik heel erg van. En hele leuke foto's. gebungee jumped ik vind dat heel gewaagd. Ik zou dat niet durven. Ik wens jullie nog een goed reis. tot donderdag! Hartelijke groeten oma Pater.