Samen op reis

6 april 2016 - Port Elisabeth, Zuid-Afrika

Ja hoor, het is gelukt! Na in totaal 24 uur onderweg geweest te zijn, zijn we eindelijk in het huis waar we voor 9 dagen gaan verblijven omdat we daarna weer ergens anders heen gaan. Poe poe het was wel een lange reis.

15:00         We zijn begonnen op Schiphol ✈ waar we een emotioneel afscheid hadden van onze ouders.... haha nee hoor dat viel wel mee :P. Net zoals de zenuwen trouwens. We hadden er eigenlijk vooral heel veel zin in. Nadat we nog even bij de MAC gegeten hadden zijn we door de douane gegaan. Waar onze tassen, omdat we er natuurlijk zo verdacht uitzien, nog even extra gecontroleerd werden. Daarna zonder problemen het vliegtuig in en op naar Londen Heathrow!

19:30 (tijd in Londen).        Bam, met een hoop lawaai, en na een lekker gratis aangeboden zakje handgebakken gezouten chips, komen we aan op het vliegveld. Gelukkig mag onze koffer al door naar Johannesburg ✈ dus kunnen we daar ook geen problemen mee krijgen. Maar ja, dan komt weer de douane en moet mijn tas (Judith) natuurlijk nog bekeken worden, en staan we een kwartier te wachten.. sorry Rianne! Gelukkig verder zonder problemen het vliegtuig in. Op naar 9 uur half slapen, filmpjes kijken en luisteren naar de mensen die geen zin hebben om te slapen.                 Maar nee hoor, in Frankrijk hebben ze andere plannen. We mogen nog niet vertrekken want er zijn storingen bij de seinen.. dus vertrekken we een uur te laat.

Wo 06-03 10:00.           Oké, als we nu heeeel hard rennen halen we misschien het vliegtuig van 11:10 nog.  Maar nee het is mislukt. Ondanks onze dappere poging om met al onze resterende energie zo hard mogelijk te rennen, waren we te laat. De lange rij bij de douane hielp trouwens ook niet mee. Dus moesten we maar wachten op het vliegtuig waar we nog bij konden, die van 15:45. Half slapend en met toch nog een positieve attitude, jaja, hebben we de 4,5 uur zittend volbracht. Oja en Rianne moest ook nog gefouilleerd worden.

18:00 Port Elizabeth.       Met nog wat vertraging komen we aan in Port Elizabeth. En ja hoor! Het zonnetje schijnt ons al tegemoet. Na nog even snel boodschappen te hebben gedaan en gegeten gaan we nu maar lekker slapen. Morgen weer een drukke maar hele leuke dag!

Tot morgen!

P.s. De foto's plaatsen we apart in het mapje: Foto's. Daarin staat dan de titel van de blog zodat je de juiste foto's erbij kan zien.

P.s.s Via het mapje: Kaart, kan je de route volgen die we afleggen, de plekken waar we allemaal heengaan.

En als laatste kan je ook een reactie plaatsen! En die kunnen wij dan weer lezen.

1. Willeke:
    6 april 2016
    Fijn dat jullie op de plek zijn.
    Jullie hebben een leuk verhaal geschreven oma en opa hebben jullie blog ook gelezen ze vonden het heel leuk
    Hopelijk ga je lekker slapen daar zul je wel aan toe zijn.
    mooie foto,s heb je er op gezet.
    Veel plezier morgen.
    Weltrusten allebei.

groetjes van henk willeke en berry.
  2. Mary vd kamp:
    6 april 2016
    Hoi, Rianne en Judith wat een leuk verhaal en foto's, veel plezier allebei,en zeker er van genieten! Groetjes Wim Mary Fleur.
  3. Ilona van de kamp:
    7 april 2016
    Leuk Rianne! Fijn dat je goed bent aangekomen! We houden je foto's in de gaten! Geniet!
    Martien, Ilona, lisanne, lieke en Jasper