Verhuist! en gelijk op avontuur.

15 april 2016 - Hogsback, Zuid-Afrika

14/04

We zijn verhuist! Van onze twee eenpersoonsbedden kamer met zee uitzicht naar een kamer met een wiebelig stapelbed en een ventilator-lamp. En natuurlijk gezellige huisgenoten. We werden welkom geheten door een stapel afwas en een overgebleven kippetje. Maar ja het blijft een studentenhuis, dan hoort het er wel bij.

15/04

Vrijdag hadden we vrij dus hebben we (geprobeerd) langer te slapen. Het werkte niet echt.. Door de felle zon in onze kamer en huisgenoten die vroeg weg moesten hebben we niet langer kunnen blijven liggen dan 08:00. Nou ja, dan maar ontbijten in de grote tuin in de zon. Ook niet verkeerd. Want ja het was 37 graden. Gelijk hebben we besloten dat we eerst boodschappen gaan doen en daarna lekker in de zon een boekje gaan lezen. Want daar zijn we nog niet aan toegekomen. Lekker relaxen. En oja, ook nog even onze tas in pakken. Want we gaan een weekendje weg! Naar Hogsback.. Inderdaad dat zei mij ook echt niks. Maar we gaan met 13 personen dus het word vast gezellig.

Om 16:15 vertrekken we in onze gammele witte Chico naar Hogsback. 3 uur rijden (wat voor onze auto 4 uur werd), naar onze hostel waar we voor 2 nachten verblijven. Onderweg nog even een slipspoor gemaakt met de auto omdat we de afslag miste, maar ondanks dat toch goed gereden. Eenmaal aangekomen, we zijn blij dat we nog heel zijn moet ik zeggen, hebben we een probleem met ons linker achterraam. Want, ik zal het niet mooier maken dan het is, ons raam is letterlijk van ellende in de deur gezakt. Verdwenen, poef, ook niet meer te vinden. Maar ja in het donker valt niet veel te beginnen, dus dan maar even wachten tot morgen. Hebben wij weer.

Het hostel: Away with the Fairies, is een soort hippie-tent. Met een groot kampvuur in het midden en daarachter ons verblijfhuis. Wel een gezellige sfeer. En we hadden ook een leuk welkomstcomité. Een spin zo groot als een sigarettenpakje boven Riannes bed. Ook zo'n leuke harige. Uiteindelijk is hij laat maar zeggen een soort van gehalveerd naar buiten gegooid....

Morgen (16/04) gaat ons avontuur verder. Dus word vervolgd.......