Van auto pech naar een Super dag

16 april 2016 - Hogsback, Zuid-Afrika

16-4

Een chaotisch begin van de dag. Het programma wat we bedacht hadden ging niet door vanwege een communicatiefout. Verrassend. Ahum. Dus dat is verplaatst naar morgen. Maar wat gaan we vandaag dan doen? Al gauw is de groep opgesplitst in tweeën. 3 gaan er een lange hike tocht doen. De rest, waaronder wij, hebben bedacht dat we naar een info punt gaan in de buurt waar we even kunnen vragen wat er allemaal te doen is.

Oke onze planning voor vandaag is:

1. Naar het labyrint
  2. Naar een of andere kristal iets met ook een grote boom en stenen in cirkels
  3. Paardrijden bij Lowstoffe Country Lodge

Het labyrint is en soort doolhof zonder muren en zonder doodlopende gangen. De bedoeling is eigenlijk dat je niet over de geultjes stapt maar dat je het 'pad' volgt. Dus dat hebben we dan maar gedaan. Dus we hebben 5 minuten rondjes gelopen..... De terugweg hebben we maar niet gedaan. Er was wel heel mooi uitzicht.

De andere plek waar we heen gingen stelde niet heel veel voor. De man die voor ons de poort open deed, deed zo enthousiast dat we het idee hadden dat we de eerste in hele lange tijd waren die langs kwamen. Maar ja buiten dat bestond het ook alleen uit een winkeltje met kristallen en een hele grote tuin waarin achterin stenen in een cirkel stonden die op 'natuurlijke' wijze daar waren gekomen. Ja oke. Daarna zijn we eerst een lange broek gaan halen want in een korte broek op een paard is niet zo'n goed idee.

We zijn met z'n zessen heel vrolijk en enthousiast op weg in een rode chico, dezelfde soort auto als die van ons alleen dan ietsie pietsie beter. Vrolijk muziekje aan. En zo komen we bij de eerste heuvel. (Nou ja heuvel, meer een klein stukje omhoog). En midden op de 'heuvel', niks meer. De auto is er mee gestopt. En we moeten nog 18 km. Na het nog 5 keer geprobeerd te hebben weten we dat hij op dit moment geen zin heeft om verder te gaan. Dus stappen we allemaal maar uit. Na 5 min wachten komt er een Afrikaanse man in zijn truck op ons afrijden. Wij denken die zal wel niet stoppen, maar nee hoor. De man stopt en vraagt wat er aan de hand is. Wij uitleggen. De man wil de motorklep open doen, maar het probleem is dat die alleen open kan als de motor aan staat. En ja dat lukt nu juist niet. Na ongeveer 15 min staan er 5 Afrikaanse mannen en 1 vrouw met baby bij onze auto te proberen om de auto te starten. Nou ja die baby en de vrouw dan niet. Na een hoop gepier en belletjes naar Paul, de man waar ze de auto van gehuurd hebben, komt de conclusie dat er op dit moment even niks aan gedaan kan worden. Wij balen want we wilden zo graag paardrijden. Maar ja niks aan te doen.

Dan zegt 1 van de mannen ineens: 'Oke we kunnen dit doen. We slepen met de ene auto  jullie auto naar het hostel en dan brengen wij (de man met zijn vrouw) jullie achter in onze auto naar het paardrijden. Dan bel ik even de mensen daar en vraag of zij jullie terug kunnen brengen.' Nou dat laten we ons geen twee keer zeggen. Wij met z'n zessen achter in het bakkie (dat is de laadbak van de truck) eerst op weg naar het hostel. Gaaf!! Dat is iets wat we altijd al wilde doen. In Afrika achterin een laadbak zitten en heel hard rijden. Nou dat hard rijden kon ze wel. Je moest je wel goed vasthouden anders ging het mis, maar het was echt heel gaaf! Halverwege tot het hostel ging onze auto het ineens weer doen. Maar gelukkig wilden ze ons nog steeds weg brengen. We durfden het niet meer aan met onze auto.

Het paardrijden was heel tof! Ook al was Rianne de enige met ervaring, we kregen allemaal ons eigen paard en gingen buiten in de weilanden rijden. Mijn paard heette Jordan en had in het begin helemaal geen zin. Na de tweede poort ging het gelukkig helemaal goed. Het was echt heel mooi. Zoals je op de foto's kan zien was er prachtig uitzicht. We gingen heuvels op en af. Een hele ervaring. Uiteindelijk hebben we 2 uur gereden en waren we weer bij de manege toen het donker was.

Na het rijden werden we naar huis gebracht in een bijna limousine achtige auto. We waren rond 19:30 bij het restaurantje waar we even gingen eten.

Vandaag dus een hele volle maar super leuke dag gehad! Heel benieuwd naar morgen. Dan word het spannend.